Newcomer Retail Award

Newcomer Retail Award

Voor deze vakprijs beoordeelt een jury welke nieuwkomer in België het beste presteert. Tijdens het juryberaad worden er diverse nieuwkomers aangedragen. Hierbij worden de volgende drie criteria gehanteerd:

1. Niet langer dan drie jaar actief op de Belgische markt.
2. Mate van schaalbaarheid en groeiambitie;
3. Vernieuwend/origineel zijn of inspelen op een trend.

De jury bestaat dit jaar uit leden van #teamretail, E5, Hans Anders, Q&A en diverse retail experts. Verschillende ervaringen met de genomineerde concepten onder de juryleden resulteerden in een gevarieerde reeks standpunten en een levendige discussie. Uiteindelijk werden drie concepten gekozen voor de top 3: Café Beauté, COCON en Goe Beestig.

Café Beauté

Café Beauté is een beauty belevingsshop waar de cirkel rond wordt gemaakt: de nieuwste producten, high-end behandelingen in combinatie met de laatste trends die ze graag delen door middel van persoonlijke en eerlijke adviezen. Dé happy places in Hasselt, Knokke en Mol voor vrouwen die aan hun vrouwelijkheid en zelfvertrouwen werken op een no-nonsense manier, vergezeld met een culinaire twist in de fancy bistro. Onder de koepel van Rigorgeous is Café Beauté is ook de flagshipstore van de merken Cent Pur Cent en i.am.klean, waar inspiratie en connectie centraal staat.

Cocon

Cocon biedt een geheel nieuwe beleving in de wereld van beauty en wellness, met een breed scala aan professionele schoonheidsbehandelingen en dit in het centrum van Antwerpen. Je kan er je haar laten knippen, kleuren, stylen, een gezichtsbehandeling en/of massage genieten, een manicure of pedicure laten doen, je nagels laten lakken, enz. Dit alles gebeurt in jouw eigen Cocon; het zijn de experten die naar jou toe komen. Cocon wil haar gasten een onvergetelijke ervaring bieden. Je kan er zelfs iets blijven eten, er is een mooie tuin en een businesscorner.

Goe Beestig

Goe Beestig is de ultieme hotspot voor dierenliefhebbers. De kracht ligt in de unieke combinatie van beleving, een exclusief assortiment en een sterke focus op het creëren van een lokale community. Elke week worden er boeiende workshops, inspirerende lezingen en leuke wedstrijden georganiseerd waardoor klanten keer op keer iets nieuws kunnen ontdekken. Retail is not dead, boring retail is!

De winnaar van de prijs is bekendgemaakt op donderdag 28 september 2023 tijdens de uitreiking van de publieksprijzen van de ‘Retailer of the Year Belgium’ verkiezingen. De pitch van Goe Beestig was uiteindelijk doorslaggevend voor het publiek en het vernieuwende concept mocht dan ook de award in ontvangst nemen. Van harte gefeliciteerd!

Newcomer Retail Award